INFO SLIM DIET 2 – PANDUAN PEMAKANAN BULAN RAMADAN

INFO SLIM DIET 2 – PANDUAN PEMAKANAN BULAN RAMADAN

Apabila kita berpuasa, maka ada beberapa pantang… semasa berdiet AL SD2 yang perlu kita perhatikan. Pantang AL SD2 yang pertama adalah jangan berlapar atau tidak mengambil apa-apa makanan lebih dari 6 jam sewaktu kita jaga. Namun begitu kita masih boleh berdiet dan mengambil AL SD2 sambil berpuasa kerana kewajipan berpuasa adalah lebih penting cumanya metabolisma kita menjadi perlahan sedikit dari biasa tetapi berat kita masih boleh turun. Hikmah di bulan Ramadhan begitu indah, walaupun tidak makan melebihi 6 jam..kita tidak berasa lapar seperti di bulan-bulan lain kan?

Apabila kita sudah berbuka nanti makanlah dengan kenyang tetapi tetap tidak mengambil karbohidrat dan gula serta minumlah air yang banyak untuk menggantikan air yang hilang sewaktu siang.

Perkara atau syarat yang lebih penting untuk kita perhatikan sewaktu berpuasa adalah kita mestilah memakan cukup protien semasa berdiet. Cukup protien disini bermaksud kita masih perlu memakan 2 skup sebanyak 4 kali sehari apabila kita telah berbuka. Maka bolehlah buat penyesuaian pada waktu malam tentang jarak memakan AL SD2 sebanyak 4 kali itu mengikut jadual masing-masing.

Contohnya: 2 skup waktu sahur, 2 skup waktu berbuka, 2 skup selepas makan malam dan 2 skup lagi sebelum tidur.

Namun begitu jika anda merasakan 4 kali adalah terlalu mencabar pada waktu malam, boleh juga mengambil 3 kali pada waktu malam dengan jumlah keseluruhannya 8 skup juga.

Sebagai contoh: 1 kali waktu sahur (3 skup), 1 kali waktu buka (3 skup) dan 1 kali lagi sebelum tidur (2 skup).

Pentingnya kita mengambil 8 scoop kerana kerana sekiranya anda berdiet dan berat badan anda turun tetapi anda tidak memakan cukup protien maka ini akan meninggalkan kesan yang tidak elok pada badan anda.

Kesan yang pertama adalah apabila anda turun berat badan nanti maka kulit anda tidak cukup tegang, kendur dan nampak cengkung. Sekiranya cukup memakan protien maka kulit anda akan nampak lebih tegang, tidak kendur, sihat serta warna kulit sepatutnya nampak lebih cantik.

Kesan kedua adalah apabila tidak cukup memakan protien maka apabila anda turun berat badan, tisu badan atau lean mass anda tidak dilindungi dan jika anda berhenti berdiet nanti maka lemak akan lebih cepat terkumpul dan anda akan mengalami kesan berat naik mendadak seperti program diet yang memakan ubat-ubat diet yang ada dipasaran. Sekiranya tisu badan atau lean mass anda dilindungi dengan memakan protien yang cukup maka anda tidak akan mengalami masalah berat naik mendadak ini.

Itu sebabnya pengguna produk AL SDII perlu pastikan pengambilan produk AL SD2 seperti yang sepatutnya iaitu 8 skup sehari..

DAPATKAN PRODUK HEBAT INI SEKARANG..

HOTLINE : 019-2602537

RAKAN NIAGA DIPERLUKAN SEGERA

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s