INFO SLIM DIET 2 – Isteri Gemuk Selepas Berkahwin

info slim diet 2 – Bonjol Sana Bonjol Sini

 
Memang semua orang tahu tetapi tidak berminat memperkata dan menyentuh isu ini secara terbuka. Barangkali ramai suami khuatir terpaksa tidur di luar rumah akibat dimarahi isteri.

Isu apa?

Isu majoriti wanita Malaysia gemuk selepas berkahwin dan mereka bagai tidak pernah ambil pusing.

“Huh! Dulu sebelum kahwin, seksi. Pinggang ramping, bersolek, stylish. Sekarang ni bonjol sana bonjol sini, hips macam batang balak. Tambah pula sekarang ni dah tak minat nak belai suami, manjakan suami. Bila masuk bilik tidur asyik pakai ‘baju kelawar’ menggelebeh. Manalah berselera nak tengok beb!”

Keluhan suami dalam bahasa Melayu tetapi boleh diapplikasikan kepada isteri pelbagai bangsa di negara ini, Cina, India, Kadazan, Iban dan lain-lain.

Alasan isteri ..

“Dulu lain, anak tak ada lagi. Banyak masa nak jaga badan. Sekarang anak berderet, so sibuk, nak melawa macamana? Apatah lagi nak keep in shape. Alah! Tapi laki pun sama, asyik salahkan isteri. Walhal perut dia tu boroi tak sedar, lepas tu duduk rumah pakai kain pelikat! Selera ke?”

“Lelaki boroi, ada orang kata seksi, wanita berperut buncit?,” komen suami.

100 tahun lagi, mungkinkah keadaan masih sama?

 
Nukilan Mazidul Akmal Sidik 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s